
Od stycznia 2014 roku uczniowie klasy informatycznej LO przystąpili do projektu "Informatyka - mój sposób na poznanie i opisanie świata", organizowanego przez Warszawską Wyższą Szkołę Informatyki. Doskonale wpisuje się on w działania (podejmowane przez nauczyciela informatyki) poszerzające kompetencje informatyczne u uczniów naszej szkoły - nasi uczniowie już realizują ogólnopolski projekt IT-szkoła. Projekt "Informatyka - mój sposób na poznanie i opisanie świata" jest inicjatywą akademicką WWSI dlatego współpracują z nami wykładowcy z WWSI, UMK, PW oraz Uniwersytetu w Poznaniu. Koordynatorem merytorycznym całego przedsięwzięcia jest prof. Maciej M. Sysło (UMK w Toruniu) – współautor podstawy programowej do przedmiotu Informatyka. W ramach projektu uczniowie będą uczestniczyli w zajęciach interdyscyplinarnych z matematyki i informatyki, prowadzonych z wykorzystaniem TIK i materiałów dostarczonych przez Warszawską Wyższą Szkołę Informatyki. Zajęcia będzie prowadził duet nauczycieli: nauczyciel informatyki B. Wieteska oraz matematyki M. Dynek.
Projekt realizowany jest w dwudziestu liceach ogólnokształcących w województwach:
- mazowieckie
- podlaskie
- lubelskie
- łódzkie
- warmińsko-mazurskie.
Nasza szkoła znalazła się w elitarnym gronie 4 szkół z województwa łódzkiego które wygrały konkurs.
W ramach projektu „Informatyka – mój sposób na poznanie i opisanie świata” nasza szkoła objęta została wsparciem przez Warszawską Wyższą Szkołę Informatyki. Dzięki temu podczas dodatkowych zajęć interdyscyplinarnych prowadzonych pod opieką dwóch nauczycieli, uczniowie i nauczyciele mogą korzystać z materiałów udostępnionych w ramach projektu. Współpraca nauczycieli w ramach projektu oraz dostęp do materiałów udostępnionych umożliwiają uczniom:
- włączanie w jak największym zakresie technologie informatyczne w naukę matematyki,
- wspierają interdyscyplinarne postrzeganie dziedzin, wskazując powiązania i przenikanie się treści przedmiotowych w taki sposób aby uczyli się wykorzystywać wiedzę nabytą w ramach jednego przedmiotu w trakcie nauki innego.
Uczniowie realizują wybrany temat z zakresu informatyki a następnie temat ten jest wykorzystywany jako ilustracja lub przykład na lekcjach matematyki (powiązanie algorytmiki i programowania z zagadnieniami z zakresu matematyki). Scenariusz takich „równoległych” lekcji utrwala nabytą wiedzę z jednego przedmiotu podczas poznawania nowych zagadnień z drugiego przedmiotu. Dodatkowo uczniowie w praktyce weryfikują stopień zrozumienia zagadnień oraz zapoznają się z praktycznymi zastosowaniami wiedzy.
Wartością dodaną jest zacieśnienie współpracy pomiędzy nauczycielami przedmiotów co pozytywnie wpływa na całokształt wiedzy wyniesionej przez uczniów ze szkoły (treści dydaktyczne są utrwalane poprzez ukazywanie ich w różnych kontekstach).